366-115 עוד על הפער החברתי ומהותו העכשווית (שהיא פוליטית בלבד)


366 מלים נוספות על הפער ותחושת הפער. 

סיכום קצר של הפרק הקודם במלים אחרות: הבעיה להבנתי היא שתחושת ותודעת הפער ומה שנגזר מהן -רצון לשינוי או מאמץ לשימור – ממשיכות מסורת ארוכה מאד של ויכוח מוסרי-חברתי עתיק יומין כשלמעשה תנאי החיים השתנו באופן מרחיק לכת.

או במלים ממש אחרות: רוב המתקנים (ולמרבה המזל גם רוב השמרנים) מתאמצים לסגור את האורווה אחרי שכל הסוסים ברחו.

אם עד לפני דורות ספורים פער כלכלי פירושו היה לא פעם ובמקרים רבים אפילו תמיד עניין של חיים ומוות, הנה היום לא זה המצב.

המצב הזה הוא תוצר של עבודה מאומצת ומשותפת ששילבה רעיונות, זיעה, תכנון, טכניקה, יכולות אירגון וניהול.

איפה הכסף אתם שואלים? בכל אחד מהמרכיבים האלו. כסף לכשעצמו חסר ערך. כל ערכו הוא בערך שאפשר לייצר על ידי השימוש בו כבמכשיר לטיפוח רעיונות (חינוך ותרבות ומדע), להבטיח פרנסה לאלו שתורמים זיעה, ותכנון וטכניקה ואירגון וניהול.

המצב הזה בלתי הפיך, אלא באסון בקנה מידה קוסמי-אסטרונומי, שלאנושות(כמו לדינוזאורים לפני 65 מליון שנה) אין (כרגע) שום יכולת להתמודד עמו (וארמגדון הוא סרט נהדר, אבל הוא [כרגע] רק סרט).

המצב הזה הוא חדשות טובות ליותר ויותר חלקים של האנושות. יש עדיין בערך שליש, שזה המון, שבהיעדר הספקת חשמל קבועה לא יכול להינות לא ממים נקיים ולא יכול להפסיק לסבול ממים משומשים (ביוב אם זה לא ברור). אבל השליש הזה מתכווץ, והוא לא הכרחי על פי שום תיאוריה מדעית, כלכלית או אחרת. חוץ מאשר זו הפוליטית.

כי החדשות הרעות נמצאות בשדה הפוליטי. רק בשדה הזה יכולים לצמוח מספיק טרולים ('שוחרי-רנטה' בלשון מאד מקצועית אבל מדוייקת, או ניאו-פיאודלים בהשאלה מתקופות אחרות) אשר באמצעות חוקים פרטיים (הכפופים לחוק אוניברסלי שבלעדיו אין מודרניות: זכות הקניין), מסוגלים לארגן לעצמם 3100 או גם 13,000 וגם 310,000 אלף שח לשעה, 24\7.

ומהצד השני של אותו מצב: טפילים העושים שימוש לרעה בשבירותה היחסית של המערכת – שבירות מוגבלת אחרת הנזקים שלהם היו פוגעים גם בהם.

סיכום ביניים: ההתפתחות ההיסטורית יצרה מערכת חסרת תקדים המאפשרת שפע ושגשוג ובריאות לכל. היא לא מושלמת בלשון המעטה, אבל עם בעיותיה (בראשן זו הסביבתית) היא יכולה ואמורה להתמודד בכלים שלה. את המערכת הזו תוקפים בו זמנית טרולים 'שוחרי-רנטה' ומחבלים למיניהם (מארגוני טרור ועד האקרים-זדוניים, מניהיליסטים ועד אנרכיסטים).

משמעות מעשית: תחושת הפער אסור לה שתמשיך לדבר בלשון ההיסטורית הישנה, אלא אם אוחזיה מעוניינים להנציח אותה לצורך קיום תרבות הנהי והקובלנה.
                                        

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

366-103 על רגש ושכל חום ואור ומה התנאי מבחינה זו לתיקון עולם

366-117 ספק למען הספק או ספק למען השקר

366-116 גאוני קץ-ההיסטוריה