366-20 למה אני מרוצה מהמהפכון


366 מלים על 'המהלפך' של אתמול. הוא מבורך מאד. מכמה סיבות. לא לפי סדר חשיבות:

א.      בטווח סביר נראה לעין (שנתיים?) נגמרה הסאגה המסוכנת של עוד ועוד מערכת בחירות ועוד אחת. גם כי בחירות הן רק מרכיב בדמוקרטיה שהיא עצמה רק מרכיב בחיים הטובים של כולנו (שזו המטרה אם לרגע שכחנו), אלא כי הבחירות בארץ מגעילות למדי כבר לפחות 30 שנה (כנראה שיותר)
ב.      הבלוף שנקרא כחול-לבן, פגר שנולד כגווייה, הגיע מהר עוד יותר משרבים קיוו, לסופו. האם יקרה הנס של השבת אחוז החסימה למקורו דבר שיבטל את הנטייה המעייפת לייצר איחודים שאין בהם לא איחוד ובוודאי לא תוצרת? הלוואי
ג.       סכנת הקמת ממשלת מיעוט-לאומי ירדה מהפרק. שוב יאמרו האומרים שזו 'גזענות' וכן הלאה, ושוב אנסה להסביר מה היא גזענות ומה היא לא, ואיך בעצם גישת 'הציפיות הנמוכות' היא בעצם הגזענות אם בכלל היא קיימת, אבל הכל כבר נכתב, והנה זה שוב, בקיצור: בדיוק מכיוון שאני מכבד את כל אזרחי המדינה, אני מייחס משמעות למלים ולמעשים ולכן כציוני אינני רוצה ממשלה הנשענת על מפלגה אנטי-ציונית השוללת את עצם קיומו של עם יהודי (מה שלא עושה אף מפלגה אנטי-ציונית יהודית ולכן שוב אין סימטריה למרבה צערם של נאורינו). שוב, השבת אחוז החסימה למקורו ישחרר את יזבק מעודה, ויאפשר לעודה לקבל סוף סוף החלטה האם חוץ מזה שהוא נחמד ורהוט, הוא מוכן גם להנהיג מפלגה שעיקר בוחריה הם אזרחים ערבים (ושימו לב: לא 'מפלגה ערבית' כי כל המפלגות כאן ישראליות), במסר לפיו ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי.
ד.      הממשלה שקמה ולא משנה כרגע חלוקת תיקיה, מייצגת את הכרעת הבוחר. לא מדובר בממשלת אחדות (גם אם 'כחול-לבן' לא היתה מתפרקת) אלא בממשלת ימין, שהיא כאמור עולה בקנה אחד עם הכרעת הבוחר, כל כמה שניתן לומר משהו כזה לאור תוצאות הבחירות.

גילוי נאות אם זה לא ברור וידוע. הצבעתי 'אמת' למרות האיחוד המאולצגחך עם מרצ. מדוע אני מרוצה אם ככה? כי כנרמז וכאמור וכפי שכתבתי במאות מקומות, אני קודם כל אדם-יהודי וככזה סבור שבמציאות המודרנית הדרך הציונית היא הנכונה והבטוחה והעשירה והראויה ביותר למימוש אנושיותי היהודית.

מכאן אמור להיות מובן שמבחינתי מפלגה היא בסך הכל כלי וכך כל הפוליטיקה ובניגוד למנהגי בספורט שם אני בוכה כשהפועל מנצחת אפס-אפס, בדברים החשובים באמת, החיים, אני נוטה להביט עליהם באופן מעט רציני יותר.

ורצינות ואחריות היא מה שיחזיר את 'האמת' למקומה.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

366-117 ספק למען הספק או ספק למען השקר

366-116 גאוני קץ-ההיסטוריה

366-103 על רגש ושכל חום ואור ומה התנאי מבחינה זו לתיקון עולם